Forum YGGDRASILL THING Strona Główna YGGDRASILL THING
forum Drużyny Yggdrasill, dotyczące szwedzkich wikingów z X-XI w.
 
 » FAQ   » Szukaj   » Użytkownicy   » Grupy  » Galerie   » Rejestracja 
 » Profil   » Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   » Zaloguj 

Kubb
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum YGGDRASILL THING Strona Główna -> Gry i zabawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Który wariant kubb najlepszy?
oficjalny
12%
 12%  [ 1 ]
długi
50%
 50%  [ 4 ]
krótki
37%
 37%  [ 3 ]
precyzyjny
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Therkel
Prawomówca / Skarbnik / Starszyzna


Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 1061
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: mąż

PostWysłany: Czw 21:23, 06 Gru 2007    Temat postu: Kubb

ZASADY GRY W KUBB:
[Tekst zaznaczony na brązowo oznacza reguły uzupełniające nie ujęte w oficjalnych zasadach mistrzostw świata.]

1) Celem gry jest zbicie kubbów a na sam koniec króla. [Mecz gra się do dwóch wygranych zmieniając strony boiska.]

2) Do gry potrzeba:
- równego podłoża najlepiej trawiastego,
- króla (prostopadłościan o wymiarach 9 x 9 x 30 cm),
- 10 kubbów (prostopadłościany o wymiarach 7 x 7 x 15 cm),
- 6 pałek (walce o średnicy 44 mm i 30 cm długości),
- 4 [6] zaostrzonych palików,
- uczestników gry maksymalnie po 6 w dwóch drużynach. [Optymalnie po dwóch lub trzech zawodników w każdej drużynie.]



Ryc. 1 Zestaw do gry.

3) Boisko, czyli prostokąt 5 x 8 m tworzą 4 paliki wbite w rogach. Krótsze boki stanowią linie bazowe dla każdej drużyny. Na liniach bazowych ustawia się w równej odległości po 5 kubbów bazowych natomiast dokładnie pośrodku stoi król wyznaczając w poprzek boiska linię środkową dzielącą boisko na dwie połowy drużyn. [Warto przy oznaczaniu środkowej linii wspomóc się 2 dodatkowymi palikami. Skrajne kubby nie mogą dotykać palików.]

4) Rzuty pałkami i kubbami są podstawą gry. Rzuty oddajemy stojąc obiema stopami za linią bazową lub w następnych etapach gry za linią ostatniego kubba. Rzucamy lekko zgiętą, usztywnioną ręką ruchem wahadłowym spod ramienia (ryc. 2). Pałkę trzymamy za jeden z końców. Niedozwolone są próby podkręcania pałki, a w szczególności ruch horyzontalny. Jeśli jednak zdarzy się, iż pałka po rzuceniu obrócała się w locie dopuszcza się jeszcze jedną próbę rzutu, a wszystkie skutki nieudanego rzutu są anulowane.
[W praktyce rzut pałką, w taki sposób, aby nie obróciła się ani raz w pionie jest bardzo trudny do wykonanania, dlatego zezwala się na mniej więcej jeden obrót w pionie. Natomiast celowe "podkręcanie" lub obroty w poziomie są zabronione.]




Ryc. 2 Technika rzutu pałeczką (www.swisskubb.ch).

W technice rzutu kubbem dopuszczalne jest skręcanie klocka w locie, a także rzucanie kubbem ułożonym poprzecznie do kierunku rzutu.

[b]5) Mechanika gry
ulega zmianom w początkowych 3 turach, ale później toczy się już niezmiennie do przewrócenia króla. [Aby wskazać drużynę rozpoczynającą grę wybiera się po 1 zawodniku z obu drużyn. Zawodnicy rzucając z linii bazowej dwukrotnie starają się trafić pałką jak najbliżej króla, ale go nie przewrócić. Przed każdą z konfrontacji zawodnicy określają stawkę: rozpoczęcie gry lub wybór połowy boiska. Drużyna, która zbije króla w którejś z prób traci jednocześnie prawo do rozpoczynania i wyboru połowy boiska. W powyższy sposób można też rzucać tylko jednokrotnie, a zwycięska drużyna wybiera połowę lub pierwszeństwo.]

TURA I
Drużyny stają naprzeciw siebie za swoimi liniami bazowymi lub po bokach. Rozpoczyna drużyna atakująca od serii rzutów po kolei każdą z 6 pałek. Rzucanie odbywa się z linii bazowej drużyny atakującej w kierunku 5 kubbów bazowych drużyny broniącej. Zawodnicy starają się zbić ich jak najwięcej. Po zakończeniu serii drużyna broniąca zbiera pałki i przewrócone kubby, które nie wrócą już na linię bazową. Teraz drużyna broniąca podejmuje atak.

TURA II
Drużyna atakująca musi wpierw przerzucić ze swojej linii bazowej na połowę przeciwnika zbite przez niego w poprzedniej turze kubby. Aby rzut kubbem został uznany przynajmniej połowa klocka musi po wylądowaniu i zatrzymaniu się leżeć pomiędzy liniami bocznymi, linią środkową i linią bazową drużyny broniącej. W innym przypadku rzut będzie powtarzany, ale dopiero po zakończeniu przerzucania wszystkich pozostałych kubbów. Teoretycznie możliwe jest więc poprawienie rzutem innego kubba pozycji niemieszczącego się w całości na połowie przeciwnika klocka tak, aby się zmieścił i nie musiał być ponownie przerzucany. Z kolei, jeśli również powtórzony rzut niemieszczącym się kubbem będzie nieudany, albo niechcący jakiegoś kubba wybije się poza boisko, wówczas klocek umieszcza w dowolnym miejscu na własnej połowie drużyna broniąca, ale w odległości przynajmniej jednej pałki od króla i rogów boiska. Może się tak zdarzyć, iż rzucony kubb przewróci jeden z kubbów bazowych drużyny broniącej. Nie ma to żadnych skutków, bowiem kubb bazowy po przerzuceniu wszystkich kubbów przez drużynę atakującą powraca na swoje uprzednie miejsce wciąż będąc kubbem bazowym. Wreszcie po zakończeniu rzutów wszystkimi kubbami drużyna broniąca ma za zadanie postawić wszystkie przerzucone klocki w ten sposób, iż w momencie stawiania do pionu kubb cały czas dotyka jedną z 7-centymetrowych krawędzi powierzchni boiska (ryc. 3). [Eleganckim rozwiązaniem jest obrócenie ustawionych w powyższy sposób kubbów ścianą do przeciwników. Zabronione jest wkopywanie lub zasłanianie ustawionego kubba.]




Ryc. 3 Ustawianie kubba polowego.

Tak ustawione klocki nazywamy kubbami polowymi. Następnie drużyna atakująca wykonuje serię rzutów pałkami w ustawione kubby polowe, a gdy uda jej się zbić wszystkie, przystępuje do zbijania kubbów bazowych przeciwnika. Jeśli przed zbiciem ostatniego kubba polowego pałka lub zbity kubb polowy przewróci kubba bazowego natychmiast ustawia się go z powrotem na linii bazowej. Dopuszczalne jest zbicie kubba bazowego za pomocą kubba polowego lub pałki jedynie w trakcie upadania ostatniego zbitego kubba polowego. Po zakończeniu serii rzutów pałkami drużyna broniąca zbiera pałki i zbite kubby, aby rozpocząć nową turę już jako drużyna atakująca.

TURA III
W zasadzie tura ta ma bardzo podobny przebieg, jednak jeśli w poprzedniej turze drużyna atakująca nie zdołała zbić wszystkich kubbów polowych wówczas drużyna atakująca w tej turze oddaje wszystkie swoje rzuty pałką z „linii ostatniego kubba”
tj. z linii wyznaczonej przez niezbitego kubba polowego stojącego najbliżej linii środkowej na połowie drużyny atakującej (zatem dotyczy to zbijania zarówno kubbów polowych jak i bazowych). Wykonywane przed serią z użyciem pałek rzuty kubbami oddawane są jak wcześniej z linii bazowej drużyny atakującej.


6) Zwycięstwo przypada tej drużynie, która w swojej turze zbije wszystkie kubby na połowie przeciwnika, a na koniec ze swojej linii bazowej króla. Natomiast w każdym momencie przegrywa ta drużyna, która w jakikolwiek sposób przewróci króla nie spełniwszy uprzednio warunków zwycięstwa. Może to być rzut pałką, kubbem, przepisowy i nieprzepisowy, przypadkowe odbicie czy nawet przypadkowe trącenie nogą. [Wyjątkiem jest wiatr, którego działanie na kubby lub króla unieważnia się ustawiając zbite figury z powrotem na zajmowane miejsce.]

Reguły opcjonalne:
- aby utrudnić albo ułatwić grę boisko można powiększać albo pomniejszać zachowując w przybliżeniu proporcje,
- stosuje się również "wieże" z kubbów: polega to na tym, aby podczas przerzucania kubbów na połowę przeciwnika trafiać w już znajdujące się tam kubby polowe (leżące lub stojące) i po zakończeniu rzutów klockami ustawiać je na sobie w pionie tworząc w ten sposób łatwy cel dla pałek w postaci wież z kubbów polowych; dotyczy to oczywiście tylko kubbów polowych.


WARIANTY GRY:
- "oficjalny" - całkowicie zgodny z opisanymi wyżej zasadami,

- "krótki" - wersja turniejowa, wg której zbite kubby polowe zostają usunięte poza boisko i nie biorą udziału w dalszej części gry, jak łatwo się domyślić dzięki temu czas rozgrywki ulega znacznemu skróceniu i staje się bardziej "przewidywalny" niż wg zasad oficjalnych, wadą tego rozwiązania jest zubożenie taktyki gry oraz niemożność zaistnienia pewnych ciekawych sytuacji (jak np. 8 kubbów polowych do zbicia),

- "długi" ("maraton Yggdrasilla") - od oficjalnego różni się tym, że kubby polowe można zbijać wyłącznie z linii bazowej, a nie z linii ostatniego kubba polowego na swojej połowie, mecz może trwać i cały dzień,

- "precyzyjny" - w tym wariancie kubby i król zostają uznane za zbite dopiero wtedy, gdy pałka uderzy w nie bezpośrednio "z powietrza", czyli nie dotknąwszy uprzednio boiska; wariant rzadko stosowany z uwagi na kontrowersje związane z tym, że mniej więcej połowę zbić stanowią nieprzepisowe trafienia po uprzednim zetknięciu pałki
z gruntem oraz częste różnice zdań pomiędzy członkami obu drużyn, na temat prawidłowości niektórych z rzutów (nawet w przypadku arbitra jest to nadal subiektywna ocena), wreszcie gdy przychodzi do unieważnienia wyników niewłaściwego rzutu czasem należy przywrócić w te same miejsca kilka kubbów jednocześnie,

- "specjalna wieża" - wieżę ustawia się jedynie w przypadku stykania się kubbów po rzucie (nieruchomych), co sprawia, że jest ona zjawiskiem rzadszym i cenniejszym.



PS. Polecam przejrzeć bogato ilustrowaną [link widoczny dla zalogowanych].

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Linki: [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Therkel dnia Nie 22:30, 23 Kwi 2017, w całości zmieniany 10 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Therkel
Prawomówca / Skarbnik / Starszyzna


Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 1061
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: mąż

PostWysłany: Sob 2:01, 08 Gru 2007    Temat postu:

W sprawie pochodzenia gry opinie są podzielone, ale panuje nie poparte naukowo przekonanie, że kubb pochodzi z X-XI wieku n.e. a miejscem, w którym miałaby się rzekomo narodzić jest Gotlandia. Słowo "kubb" oznacza w języku szwedzkim kloc lub szczapę drewna, co miałoby wskazywać na "tartaczną" genezę gry. Większość teorii można znaleźć tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]

P.S.
Tezę, jakoby pierwotnie wikingowie zbierali z nazistowską skrupulatnością kości swoich wrogów, aby nimi grać w kubb wkładamy obok rogatych hełmów...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Therkel
Prawomówca / Skarbnik / Starszyzna


Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 1061
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: mąż

PostWysłany: Sob 2:42, 08 Gru 2007    Temat postu: GRA INTERNETOWA KUBB!

GRA INTERNETOWA KUBB!
[link widoczny dla zalogowanych]

Uwaga! Gra chodzi tylko na Internet Explorer; dodatkowo polecam zezwolić witrynie na wyskakujące okienka, bo może być przykra niespodzianka, kiedy przekroczymy magiczną dziesiątkę, a tu wpis na listę szczęśliwców się nie uda Wink
Tak "zupełnie przypadkiem" dodam, że na liście zwycięzców znajdziecie waszego uniżonego sługę Therkela z wynikiem 54. Ha! Cool

P.S.
Rozgrywka na dwie osoby jest niezgodna z oficjalnymi zasadami, więc proszę się na niej nie "uczyć".


Ostatnio zmieniony przez Therkel dnia Wto 18:13, 18 Gru 2007, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Svart Sigrid
Starszyzna (Bóndi)


Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: niewiasta

PostWysłany: Sob 17:07, 08 Gru 2007    Temat postu:

pytania:
4/ - kubami też rzucamy?
TURA I - jak rzucamy każdą z 6 pałeczek? Każdy po kolei jedną pałeczką? dopiero po tym rzucaniu pałeczkami rzuca przeciwna drużyna? Tylko jak rzucać w obrębie drużyny? podzielić sie tymi pałeczkami w obrębie ilości osób?

'drużyna broniąca zbiera pałeczki i przewrócone kubby' a w turze drugiej 'Drużyna atakująca musi wpierw przerzucić ze swojej linii bazowej na połowę przeciwnika zbite przez niego w poprzedniej turze kubby' - to ktore kubby sie zbiera??? Bo troche nie wiem Wink Przerzuca sie kubby tej druzyny atakujacej???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Therkel
Prawomówca / Skarbnik / Starszyzna


Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 1061
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: mąż

PostWysłany: Sob 19:19, 08 Gru 2007    Temat postu:

No więc tak:
- kubbami też rzucamy, a są to kubby zbite w poprzedniej turze przez przeciwnika. Dzieje się tak od początku tury II i kolejnych (no chyba, że w poprzedniej drużyna atakująca nie trafi ani jednego z kubbów).
- problem ze zrozumieniem przerzucania kubbów bierze się chyba z tych określeń: "drużyna atakująca" i "drużyna broniąca się". Trzeba pamiętać, że broni się i atakuje co drugą turę, więc w jednej turze ta sama drużyna jest "atakującą", a w następnej "broniącą". Zatem kubby przerzuca na początku danej tury drużyna atakująca, a są to kubby zbite w poprzedniej rundzie przez aktualną drużynę broniącą a wówczas atakującą. Zawiłe, ale zrozumiałe jak się wgryźć. Polecam przykład gry na obrazkach od nr 7:
[link widoczny dla zalogowanych] (warto zapisać kopię na dysku)
- pytanie o podział pałeczek zostawiłem na koniec bo nie mam dobrej odpowiedzi, oficjalne zasady milczą na temat podziału pałeczek na zawodników. Wiadomo, że jeśli liczba zawodników w drużynie to 1, 2, 3 lub 6 to sprawa jest prosta bo mają do dyspozycji po odpowiednio 6, 3, 2 lub 1 pałeczce, natomiast w innych przypadkach to już nie tak oczywiste. Jeśli chodzi o większą niż 6 ilość graczy, to po prostu trzeba się podzielić kolejkami - co parę kolejek ktoś po prostu nie rzuca. Tymczasem w przypadku 4 lub 5 graczy na drużynę mam propozycję: mianowicie, aby każdy z graczy miał po jednym rzucie a dodatkowe 2 lub 1 pałeczkę dać wybranym w danej kolejce "najlepszym miotaczom", co o tym myślicie?

P.S.
Dzięki Sigrid za dobre pytania Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Therkel
Prawomówca / Skarbnik / Starszyzna


Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 1061
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: mąż

PostWysłany: Sob 14:06, 09 Lut 2008    Temat postu:

Oto przykładowy zestaw bez wielkich zdobień:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Svart Sigrid
Starszyzna (Bóndi)


Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: niewiasta

PostWysłany: Sob 23:33, 09 Lut 2008    Temat postu:

Ciekawe gdzie można by taki zastaw zakpić, no i za ile? może byśmy sobie taki zestawik kupili Smile chociaż nasz też ma klimacik Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Therkel
Prawomówca / Skarbnik / Starszyzna


Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 1061
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: mąż

PostWysłany: Pon 13:44, 21 Lip 2008    Temat postu: nowe warianty gry

Ostatnio uczestnicząc w turnieju na Sierakowie poznaliśmy nowe wersje kubba.
Mamy zatem już 3 główne warianty gry:

* "długi" - czyli nasz stary, przedstawiony na początku tego tematu, oficjalny zestaw reguł

* "krótki" - wersja turniejowa wg której zbite kubby polowe zostają usunięte poza boisko i nie biorą udziału w dalszej części gry, jak łatwo się domyślić dzięki temu czas rozgrywki ulega znacznemu skróceniu i staje się bardziej "przewidywalny" niż wg zasad oficjalnych, wadą tego rozwiązania jest zubożenie taktyki gry oraz niemożność zaistnienia pewnych "niezwykłych sytuacji" (jak np. 8 kubbów polowych do zbicia Wink )

* "precyzyjny" (czyli hardcore, jak go ktoś określił Wink ) - w którym zmiana dotyczy sposoby zbijania kubbów i króla, które w tym wariancie zostają uznane za zbite dopiero gdy pałeczka uderzy w nie bezpośrednio "z powietrza", czyli nie dotknąwszy uprzednio boiska, wariant to ciekawy, mimo iż trochę frustrujący (mniej więcej połowę zbić stanowią nieprzepisowe trafienia po uprzednim zetknięciu pałeczki z gruntem), a po drugie dochodzi często do pewnej różnicy zdań pomiędzy członkami obu drużyn, na temat prawidłowości niektórych z rzutów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Svart Sigrid
Starszyzna (Bóndi)


Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: niewiasta

PostWysłany: Wto 9:03, 22 Lip 2008    Temat postu:

może nie tyle różnica zdań..bo w końcu prawie nie było sytuacji gdzy po naszym rzucie przeciwnik by powiedział: 'nie było', a my: 'było!'. Raczej chodzi o to 'nie wiem, chyba uderzyło równocześnie w ziemię i w kubba'.

a co do gry na Sierakowie - mnie osobiście podoba się najbardziej wersja 'długa' - naprawdę długo, dłogo nawet w 'krytycznych' momentach nie ma faworyta i sytuacja może się nagle obrócić o 180stopni. Rozwija się powoli, ale później większa przyjemność i niezła adrenalina.
Prezycyjne 'czyste' rzuty podnoszą poprzeczkę i byłoby naprawdę świetne gdyby nie to co napisałam w pierwszym akapicie :/ Ale można próbować :d
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hrafn Vinter Sorg
Filozof


Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: mąż

PostWysłany: Wto 14:32, 22 Lip 2008    Temat postu:

co do wersji precyzyjnej, można w nią grać, ale tylko z jednym głównym wariantem. Potrzebna jest osoba postronna, znająca zasady gry, której decyzja jak wyglądało zbicie, byłaby decyzją jedyną i ostateczną, nie podlegającą dyskusji. Inaczej to nie bardzo mnie ta precyzyjna wersja przekonuje,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Therkel
Prawomówca / Skarbnik / Starszyzna


Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 1061
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: mąż

PostWysłany: Nie 19:40, 24 Sie 2008    Temat postu:

Niniejszym chciałem ogłosić, że drużyna Yggdrasilla w składzie: Iverike, Sigvard oraz moja skromna osoba zdobyła tytuł MISTRZA KUBB w turnieju na Grzybowie!!! Very Happy
Nagrodą były trzy skrzynki pełne ziela (jakiego konkretnie to wiedzą zwycięzcy Wink ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Svart Sigrid
Starszyzna (Bóndi)


Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: niewiasta

PostWysłany: Czw 10:56, 28 Sie 2008    Temat postu:

Oczywiscie sie cieszymy i gratulujemy!!! Smile

Ostatnio zmieniony przez Svart Sigrid dnia Wto 8:47, 16 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Therkel
Prawomówca / Skarbnik / Starszyzna


Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 1061
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: mąż

PostWysłany: Pon 16:04, 15 Wrz 2008    Temat postu: nowe warianty gry - odsłona druga

Nie wiem czy zauważyliście, ale w jednym punkcie gramy niezgodnie z oficjalnymi zasadami gry. Chodzi o zasadę sformułowaną w następujący sposób:
Cytat:
jeśli w poprzedniej turze drużyna atakująca nie zdołała zbić wszystkich kubbów polowych wówczas drużyna atakująca w tej turze oddaje rzuty pałeczką z „linii ostatniego kubba” tj. z linii wyznaczonej przez niezbitego kubba polowego stojącego najbliżej linii środkowej na połowie drużyny atakującej
[fragment zasad z cytatu uległ nieznacznej zmianie tak, aby wyraźniej zaakcentować tą regułę]

Oznacza to, że drużyna atakująca ma prawo podejść do linii ostatniego stojącego na własnej połowie kubba polowego już podczas pierwszego rzutu pałeczką w kubby polowe stojące na połówce przeciwka!
Przyznaję się bez bicia, że to w zasadzie moja wina bo nie zastosowałem się do własnoręcznie opracowywanych zasad Embarassed Na usprawiedliwienie mogę powiedzieć tylko tyle, że sam również grałem po raz pierwszy.
Z drugiej strony jakiś czas temu, kiedy odkryłem ten błąd przyznaję, że dosyć mocno mnie zaskoczyło, iż oficjalne reguły gry dają aż taką przewagę atakującej drużynie. Idąc tym tropem przetestowałem zasadę na własnym podwórku i stwierdzam, że gra uległa sporej zmianie i przy okazji skróceniu. Wyobraźcie sobie tylko sytuację, w której oddajecie rzuty do kubba stojącego o na wyciągnięcie ręki, dziwne nie? Shocked Z tego, co zauważyłem daje to na tyle dużą przewagę drużynie atakującej (100%, a nawet 200-300% skuteczności rzutów Very Happy ), iż w większości przypadków praktycznie przesądza mecz. Na pewno skraca to czas rozgrywki, ale też zdecydowanie ogranicza szansę na zwycięstwo dla drużyny, której nie wyszła jedna runda.

Zatem mamy już 4 warianty gry:
- oficjalny (100% zgodny z regułami mistrzostw świata)
- długi ("nasz" drużynowy Very Happy )
- krótki (turniejowy)
- precyzyjny (dla maniaków)

Która opcja lepsza? Zapraszam do własnych testów i poszerzonej ankiety. Very Happy
(wcześniejsza ankieta została wyzerowana, a wszystkie 5 głosów oddano w niej na wariant długi Very Happy )

Jak już jesteśmy przy temacie wariantów gry to ostatnio wymyśliłem regułę zezwalającą na rzucanie maksymalnie 3 pałeczkami naraz (więcej zmieści się jedynie w dużej męskiej dłoni, a przecież nie możemy brzydszej płci dawać przewagi z tytułu posiadania wielkich (i też brzydkich Wink ) grabi). W założeniu rzut 2-3 pałeczkami w gęste miasto miał zadziałać jak nalot dywanowy Very Happy jednak wzrostu skuteczności bicia nie stwierdzono, a wręcz przeciwnie na ogół spadła. Jednak może to tylko mnie tak nędznie idzie? Very Happy Popróbujcie sami.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł na nowe opcje gry w kubba to bardzo proszę się podzielić!


Ostatnio zmieniony przez Therkel dnia Pon 16:29, 15 Wrz 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bolverk
Filozof


Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 403
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Topornik z Tychów
Płeć: mąż

PostWysłany: Sob 20:49, 18 Paź 2008    Temat postu:

Dziś z Sigvardem i Thoralfem pograliśmy i zaszło takie pytanie.
Czy można by rzucić wiencej niż jedyną pałeczką naraz ?? np. dwoma, wszystkimi ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Therkel
Prawomówca / Skarbnik / Starszyzna


Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 1061
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gliwice
Płeć: mąż

PostWysłany: Nie 15:26, 19 Paź 2008    Temat postu:

No cóż, wg oficjalnych zasad nie, ale jeśli chodzi o nowy wariant gry (bo domyślam się, że właśnie to masz na myśli) to odsyłam do ostatnich dwóch akapitów postu poprzedzającego Twoje zapytanie Wink
Swoją drogą jestem ciekaw czy spróbowaliście tego "multirzutu" i ewentualnie jakie macie wrażenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum YGGDRASILL THING Strona Główna -> Gry i zabawy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
subMildev free theme by spleen & Programosy
Regulamin